sobota, 22 lutego 2020

Zwariowałem! Kolejne akwarium w domu?




Ciekawi mnie czy ktoś tak jeszcze miał... Miał z moich czytelników bo historię już słyszałem. No więc Szanowni Państwo... Idę sobie po pracy w poniedziałek do sklepu zoologicznego w celu zakupienia karmy dla pieska mojego. No ale tak krążę między regałami mojego malutkiego sklepu i patrzę co tam dla rybek mają. O nie mają zestaw Aquaela Shrimp set 20. Za 200zł to nie najgorzej, może gdzieś w internecie jest taniej, no ale przesyłka, a ten już tu jest. Jak by czekał na mnie. Ale czy mnie pogrzało? Czy w moim życiu jest na to miejsce? Drodzy Państwo, bo ja tak sobie pisze czasami, ale nic o sobie. Bo tu muzyk, tam astronom, tam szportowiec (od siedmiu boleści, ale coś tam robię), a przecież trzeba jeszcze na chleb zarabiać, a profesji nie mam lekkiej aktualnie. A i przyjaciół mam niesamowitych i muszę o nich dbać, czy jest miejsce na kolejnego tym razem rybiego przyjaciela? Kuffa jest. A co mi tam, jutro może ten świat szlak jasny trafić, a ja się będę zastanawiał nad pierdołami. Pakuj Pani i jadę z tym.

Wracam do domu. Szykuje wszystko. Rozkładam, oglądam. Kur2 nie ma podkładki, uje! Pewnie temu tak tanio. Ale szczęście, na poddaszu u wujka akurat kawałek starej gąbki spod paneli podłogowych.
Szkło Opti White - czyż nie jest zajebiaszcze?

Akwarium to standardowy zestaw Aquael Shrimp Set 20. Nic nie zmieniane. Ale na dnie wsypałem ziemię ogrodową. Tak dokładnie! Hahahaha mówiłem, że zwariowałem i lepiej nie będzie! Jednak, że na mojej półce leży zakupiona chyba 15 lat temu książka ,,Ekologia roślin wodnych dla akwarystów" autorstwa Diany Walstad. Od czasu jak to przeczytałem, to w zamierzchłych czasach tylko tak stawiałem akwaria. Może kiedyś więcej o tym napiszę? Z tego co widziałem po internetach to ludzie strasznie kombinują z tym i przesadzają. Proste rozwiązania są najlepsze zawsze! Nawet skomplikowane prawa wszechświata gdy się je już zrozumie są proste!

Huhu mówiłem, że zwariowałem i całkiem nieźle ziemi nasypałem :3 nie żałowałem i może trochę za dużo. A ziemia to resztka Compo Sana dla roślin zielonych i palm. Za specjalnie nawet nie wybierałem jakiś tam większych syfów.
Z powszedniego akwa miałem jeszcze jakieś kamienie, które postanowiłem wykorzystać do dekoracji. Na ziemie nasypałem bazalt 2-4mm.
Janusz Aquascapingu

No i lejemy wodę prosto z wodociągów koneffką!

Pierwsze zalanie 10.02.2020 r. Godzina około 18:00

Nazajutrz rano dokonałem odkrycia, że ziemia mi farbuje wodę. Nigdy tak nie miałem, więc nieco się zmartwiłem. Bo nie wygląda to dobrze.

No i wybiło, Brązowa woda mmm.

W poniedziałek na sam koniec dnia, gdy kupiłem sobie swoje ulubione piwo zamówiłem jeszcze rośliny akwariowe. W środę już były u mnie.


No i cóż. Plan żeby jak najmniej tam grzebać i pozwolić temu żyć jak prawdziwy low tech. Na ten moment nie wiedziałem co chce za mieszkańców. Skłaniałem się w kierunku jakiś malutkich stadnych ryb i może krewetek w przyszłości. Ale puki co akwarium musi dojrzeć.

Ale z dniem 21.02.2020 r. do akwarium trafiła koleżanka. Samiczka bojownika którą być może uratowałem przed smutnym losem w kuli na parapecie u jakiegoś bombelka który za kilka tygodni zapyta czemu jego rybka pływa do góry nogami. Czy wiecie, że ryby mają tak samo rozwinięty układ nerwowy jak człowiek? Oczywiście w swojej skali. To oznacza, że tak samo jak my może odczuwać stres, strach i cierpienie. To tylko rybka i nie powie nam tego, ale kupując miejmy na uwadze to, że jesteśmy odpowiedzialni za to malutkie życie.

Nie mam jeszcze pomysłu na imię, ale może coś związanego z astronomią? Andromeda? Kasjopeja? Lutnia? Czy dziwne te pomysły? :D

I na chwilę obecną w tą wietrzną sobotą prezentuje się to tak:

Fotka bez żadnych filtrów.

Jakość fotografii mogła by być lepsza, ale uwierzcie mi, że zrobienie dobrej fotki akwarium, aż tak proste nie jest. Ale nauczę się : ) By dobre fotki z przypadku nie wychodziły.

Czy ma być kontynuacja?

Możesz polubić lub zaobserwować moją stronę https://www.facebook.com/oczkowodneblog/ Tam staram się wrzucać co jakiś czas aktualizacje. Musisz też wiedzieć, że dla internetowego twórcy lajki są bardzo ważne, ponieważ to napędza ruch na stronie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś podzielić się z nami swoim komentarzem! Pragnę przypomnieć tylko, że zabrania się robienia reklamy w komentarzach bez mojej zgody. To jest nieelegancka forma marketingu i lepiej napisać do mnie byśmy razem coś zdziałali :)