sobota, 16 kwietnia 2016

Filtr ciśnieniowy NBPF-6000

Od początku mojej przygody z oczkiem wodnym budowałem sam sobie filtry. Niestety, niedbale to robiłem i zazwyczaj służyły mi przez jeden sezon. No nic, trzeba w końcu zainwestować bo na majstra to się nie nadaje. Mój wybór padł na samoczyszczący się filtr ciśnieniowy NBPF-6000 firmy Aqua Nova. Jaki ten sprzęcior jest? Zapraszam do dalszej lektury : )


No to najpierw standardowo trochę danych technicznych ze strony producenta, żeby nie było że wam kity wciskam : )


Filtry ciśnieniowe Aqua Nova NBPF z systemem samoczyszczenia SELF CLEAN


-Urządzenie łączy w sobie filtrację biologiczną i mechaniczną oraz eliminuje algi dzięki wbudowanej lampie UV dzięki czemu bardzo łatwo uzyskamy efekt krystalicznie czystej wody w naszym oczku wodnym.
-Posiada wskaźnik informujący o konieczności wyczyszczenia filtra.
-Prosty system otwierania pokrywy filtra ułatwia konserwację i czyszczenie.
-Wskaźnik pracy lampy UV.
-Zestaw startowy wyposażony w niezbędne wkłady filtracyjne.
-Filtr może być częściowo zakopany , dzięki czemu stanie się niewidoczny w Twoim ogrodzie na przykład ustawiony do zasilania strumyka wodnego.
-Trzystopniowy proces filtracji zapewnia maksymalną jakość filtrowania.
-Zawiera biokule ułatwiające rozwój bakterii nitryfikacyjnych, odpowiedzialnych za pozytywną biologię oczka wodnego.
-Szkło kwarcowe wbudowane w lampie UV, stanowi wysokiej jakości materiał, przepuszczający
wszystkie promienie ultrafioletowe, zwiększając tym samym wydajność filtra.
-Urządzenie zaprojektowano, by móc utrzymać piękne środowisko oczka wodnego.
-Filtry dodatkowo wyposażone w technologię SELF CLEAN ( samoczyszczenie ) co ułatwia i znacznie przyśpiesza czyszczenie filtra.

Jestem leniem wiec fajnie mieć filtr który sam się czyści. Polega to tylko na przekręceniu pokrętła i woda przelatuje od drugiej strony by wężem udać się w kierunku kwiatków (syf z filtra najlepszym nawozem dla roślin w ogrodzie). Wąż trzeba samemu kupić : )



Filtr czyści na 3 sposoby. Najpierw gąbki zatrzymują zanieczyszczenia mechaniczne. następnie następuje filtracja biologiczna poprzez biopale, a na końcu jest lampa UV.






Lampa UV zabija mikroorganizmy i glony zielone w wodzie, więc łatwo zadbać o przezroczystą wodę. Polecam zaopatrzyć ją w timer, by nie pracowała 24h na dobę, bo w takim przypadku za bardzo aż wyjaławia wodę, pozbawiając ją pożądanej flory bakteryjnej. U mnie pracuje 12h.


Filtr faktycznie jest bardzo ładnie i solidnie zbudowany. Prosto się otwiera i łatwo wszystko wyciągnąć w celu konserwacji.

Co do wskaźnika zanieczyszczenia filtra, moim zdaniem fajne rozwiązanie. Działa na tej samej zasadzie co wskaźniki na odkurzaczach. Zobaczymy jak się sprawdzi.

Mój wybór padł na filtr ciśnieniowy, ponieważ chciałem coś bardzo wydajnego (oczko moje ma 2000l a filtr jest na 6000l), ale w miarę małego by to schować. A po za tym jestem gadżeciarzem :P
Potrzebny mi filtr z takim zapasem ponieważ w lato jest tam strasznie gorąco, mam dużo ryb i dużo syfu wpada, więc trudno mi utrzymać krystalicznie czystą wodę. A lubię krystalicznie czystą wodę : )

Podsumowując -  Filtr musi się sprawdzić bo mam duży zapas i dużo roślin. Wierze że utrzymam cały sezon pożądany efekt czystej wody w oczku. Ale na wszelki wypadek za parę miesięcy wyedytuję post i obsmaruje go jeśli będzie taka potrzeba : ) Puki co, bardzo pozytywnie ^^

Inne posty:

3 komentarze:

  1. Witam,
    Jak się wymienia żarnik w tym modelu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, niestety nie umiem odpowiedzieć na to pytanie. Gdy mój żarnik zakończył żywot, to uznałem, że lampa UV nie jest mi potrzebna i go nie wymieniałem. Teraz już śmiga w oczku zmontowany. Na pewno na stronie producenta znajdziesz coś, a jeśli nie to napisz do Aqua Novy na facebooku. Zawsze odpisują :)
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Jednak zakładam, że można to najzwyczajniej w świecie odkręcić tam po wewnętrznej stronie i wyciągnąć, lub odkręcić żarnik. Następnie z troska o czystość przykręcić ponownie na swoje miejsce.

      Usuń

Dziękuję, że zechciałeś podzielić się z nami swoim komentarzem! Pragnę przypomnieć tylko, że zabrania się robienia reklamy w komentarzach bez mojej zgody. To jest nieelegancka forma marketingu i lepiej napisać do mnie byśmy razem coś zdziałali :)