czwartek, 5 maja 2016

Nowe ryby w oczku Koi Japońskie

Chciałbym się z wami podzielić moim prezentem urodzinowym od mojej 9 letniej kuzynki. Otóż, dziś trafiły do mojego oczka dwa małe karpie koi Japońskie!

No cóż, prawdą jest że moje oczko wodne jest zdecydowanie za małe na Koi Japońskie. Jednak na zwykłe euro koi też jest za małe, a jednak są one zdrowe i zadowolone, a mam je od 6 lat.
Jedyne co się stanie, to fakt że nie urosną one do swoich maksymalnych rozmiarów, a zaadoptują się do rozmiaru oczka. Co nie zmienia faktu że będą imponujące. Jeśli jednak, to świetny pretekst będzie do remontu oczka :3 (Apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc najlepiej zrobić od razu maksymalnie duże oczko, chociaż i tak po jakimś czasie dęba myśli że można większe : ) )



Karpie Koi Japońskie są ponoć bardzo wyjątkowymi rybami. Nie którzy pasjonaci przyznają, że zachowaniem przypominają małe pieski, którym ponoć prawie dorównują inteligencją. Nie do wiary? Wiele osób to powtarza, a ja zamierzam się sam przekonać.

Mimo iż pasjonaci tych ryb powiedzieli by że mam za małe oczko, to ja myślę że będzie dobrze :)


Co należy zapewnić karpią Koi?

Pomińmy kwestię rozmiaru oczka (minimum 6000l, a ja mam 2000l).
Woda musi być bardzo czysta i dobrze natleniona. Oczko musi być odpowiednio głębokie (zaleca się 150cm, ja mam 100cm), by zimą ryby miały wystarczająco dużo miejsca pod lodem. Jak poradzę sobie z tym problemem? Namiot z przezroczystej foli ogrodniczej, postawiony na samodzielnie zrobionym stelażu. No i do tego dwa napowietrzacze by nie było mowy o wpadce.
O czystą wodę dba u mnie filtr ciśnieniowy NBPF-6000 wyposażony w 11W lampę UV. Dodatkowo oczko jest bogato obsadzone roślinami, które w letnie upały będą zbawieniem dla jakości wody.



To piękny prezent, więc wierze że wszystko będzie dobrze, a ryby zdrowe i piękne.
Może nauczę je aportować skoro są takie mądre? : ) jak je wtedy karmić? Chappi czy jednak karma dla Koi Japońskich? Trudne pytanie w związku z tymi doniesieniami :P

Biały Koi to odmiana nazwana Platina Gin-Rin


No i na koniec Shiro utsuri, które ciężko mi było uwiecznić na zdjęciu, poprzez jej czarno srebrny wzór:

Jak się zadomowią to spodziewajcie się większej ilości lepszych zdjęć, może i lustrzanką jak ogarnę sprzęt : )

Zobacz jeszcze:
Lilie wodne Grzybienie (Nymphaea)
Jak sadzić rośliny wodne?
Jak utrzymać czystą wodę w oczku wodnym?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś podzielić się z nami swoim komentarzem! Pragnę przypomnieć tylko, że zabrania się robienia reklamy w komentarzach bez mojej zgody. To jest nieelegancka forma marketingu i lepiej napisać do mnie byśmy razem coś zdziałali :)