niedziela, 4 czerwca 2017

Deszczowa niedziela nad stawikiem 4 czerwiec 2017

Najwyższy czas by pokazać jak wygląda mój akwen w tym roku! Po katastrofie ekologicznej wczesną wiosną nie ma już śladu. Woda wygląda tak jak powinna. Zresztą, zobaczcie sami :)


Jakiś czas temu pokazywałem wam jaki syf był w oczku wodnym po zimie. Możecie to zobaczyć pod tym linkiem: http://ogrodwodny.blogspot.com/2017/05/majowkowa-aktualizacja-wodnej.html na samym końcu postu.

Jedyne co zrobiłem to podmiana 1/10 wody na nową i uruchomienie filtracji. Czary mary i nagle widzę, że mam tam ryby! Wystarczyło poczekać około 3 tygodni. Gdy w oczku jest odpowiednio dużo roślin i odpowiednio dobrany filtr to nie ma bata, woda będzie czysta i nie należy jej podmieniać. Wymienianie wody nie usuwa problemu, a niszczy ekosystem. A zdrowy ekosystem to gwarancja czystej wody, zdrowych ryb, bujnej roślinności i tego, że oczko poradzi sobie z ewentualnym syfem.

A jak oczko? Zobaczcie na fotkę wyżej, 4 czerwiec i już pierwszy pączek jakiejś lilii (nie mam pojęcia która to ; P ). Zapowiada się bardzo dobrze!

Tym czasem irysy kwitną jak szalone, nigdy tak nie miałem. Połowa z nich została sprowadzona z natury i potężnie się rozrasta. Ponoć kiedyś, był taki klimat, że kosaćce (irysy) kwitły już na początku maja. No cóż, Winter is Coming i lato coraz krótsze!


No i ostatecznie, przedstawiam Państwu cały widok:


Dla porównania starszy widok sprzed miesiąca :)

















A tak się prezentuje mniejsze oczko z roślinami. Niby trochę glonem obrosło, jednak zupełnie mi to nie przeszkadza. Na swój sposób bardzo podoba mi się ten klimat!

Śledź mnie na facebooku i bądź na bieżąco: https://www.facebook.com/oczkowodneblog/

Zobacz jeszcze:
Jak utrzymać czystą wodę w oczku wodnym?
Podmienianie wody w oczku wodnym
Jak zbudować filtr do oczka wodnego?


5 komentarzy:

Dziękuję, że zechciałeś podzielić się z nami swoim komentarzem! Pragnę przypomnieć tylko, że zabrania się robienia reklamy w komentarzach bez mojej zgody. To jest nieelegancka forma marketingu i lepiej napisać do mnie byśmy razem coś zdziałali :)