niedziela, 9 lipca 2017

W słońcu najlepiej 9 lipiec 2017

Tak sobie kawę piłem w ogrodzie i wpadłem na genialny pomysł pokazania wam, jaki widok mam do kawy. Co oznacza kolejną aktualizację w tym roku. Jak oczko zmienia się tydzień po tygodniu w lato?


Faktem jest, że przydała by się ostra przycinka roślinności nabrzeżnej. Mięta wodna jest już w każdym chyba możliwym miejscu w oczku. Jak tylko wrócę do sprawności fizycznej, to biorę się za ostre cięcie. Niestety mam od miesiąca kontuzję nogi, ale dzikie oczko tez ma swoje uroki.

Z przodu oczka rośnie roślina, o żółtych kwiatach. Niestety nie mam pojęcia jak się nazywa i skąd się wzięła. Do najbliższych zbiorników słodkowodnych jest wiele kilometrów, a jakimś cudem coś takiego rośnie w moim oczy. I takich roślin mam dwie. Magia natury.

Tak samo zawsze mnie zastanawiało, jak w naturze zarybiane są nowe zbiorniki, np jakieś zalane części lasu. Nie ma połączenia, a jednak są tam ryby. Przynajmniej chodzi mi o te dzikie miejsca.

Ale teraz kilka fotek:




Jestem ciekaw czy są tutaj jacyś wędkarze. Ostatnio miałem ciekawą dyskusję z kumplami freediverami. Niezmiernie ubolewam nad faktem, że PZW zarybia wszystko co tylko się da karpiem. Ryba ta rośnie łatwo i do dużych rozmiarów. Super sprawa dla wędkarzy. Ale rujnuje naturalny ekosystem Polskich jezior. W ciągu zaledwie kilku lat z krystalicznie czystego pięknego pod wodą Polskiego jeziora robi się brudna zielona zupa szczawiowa. Wszystko za sprawą karpia, który niesamowicie syfi wodę. Ryje po dnie i wyrywa roślinność.
Jeśli wędkujesz to pamiętaj o tym. Jeśli tak dalej będzie, to wszyscy na tym ucierpią. Co z tego, że karp rośnie szybko, jak nasze naturalnie występujące ryby wymierają i są mniejsze niż wiele lat temu.

Nurkuje na wstrzymanym oddechu w Polskich jeziorach i ubolewam nad tym, że tak ciężko już trafić na czyste Polskie jezioro. Pomijam już bardzo często pozostawiony syf nad brzegiem.

A ile to się butelek i śmieci nałowiłem przy okazji weekendowej rekreacji nad jeziorem.

Szkoda : (

No to cóż, na koniec fotka całości mojego jeziora. Karpie, ale karpie koi. Z 4 to walka o czystą wodę :P Ale nadrabiają swoja gracją i pięknem. Może kiedyś uda mi się ustrzelić porządne fotki.


Klik w fotkę żeby było duże :)

Zobaczcie jak tydzień temu to wyglądało i jaka jest różnica! https://ogrodwodny.blogspot.com/2017/07/no-to-mamy-lato-2-lipiec-2017.html


Śledź mnie na facebooku i bądź na bieżąco: https://www.facebook.com/oczkowodneblog/

Zobacz jeszcze:
Jak zbudować filtr do oczka wodnego?
Jak utrzymać czystą wodę w oczku wodnym?
Jak sadzić rośliny wodne?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś podzielić się z nami swoim komentarzem! Pragnę przypomnieć tylko, że zabrania się robienia reklamy w komentarzach bez mojej zgody. To jest nieelegancka forma marketingu i lepiej napisać do mnie byśmy razem coś zdziałali :)